Lilypie First Birthday Şeritler

5 Aralık 2010 Pazar

Düz Liseler Anadolu Lisesi Olacakmış!

Ben anlamıyorum bu zihniyeti! Ne yani şimdi ad değiştirildiğinde kalite yakalanmış mı olacak? Düz liselerde kaliteli eğitim verilsin, eğitim ortamları çağdaş hâle getirilsin, dersler verimli geçsin, "yabancı dil eğitimi" -yabancı dilde eğitim değil!- hakkıyla verilsin, sınıf mevcutları belli bir sayının üzerine çıkmasın ... Elbette bunlar beklenen şeyler. Ama adı üstünde olan Anadolu liselerinin niteliği de bozulmasın. Son yıllarda sanki pek çok Anadolu lisesi kalitesinden, öğrenci ve eğitimci profilinden uzaklaşmaya başladı gibi bir izlenim var bende. Ve kesinlikle Anadolu öğretmen liseleri yeniden canlandırılmalı. Ben Hasanoğlan'da ilk göreve başladığımda Hasanoğlan Atatürk Anadolu Öğretmen Lisesinde de görevlendirilmiştim. Ve kesinlikle orada daha mutluydum. Benim çalıştığım zamanda da eski hâlinden eser yoktu ama yine de iyi bir eğitimin verildiğinden şüphem yoktu. -Arada böyle öğretmen, öğrenci ya da yönetici mi olur dediğim kişiler de yok değildi hani!-
Okulun ilk kuruluş ve parlak yıllarında öğrenciler kendi sıralarını ağaç atölyesinde kendileri yaparmış, müzik derslerinde keman eğitimi bile verilirmiş; hatta Âşık Veysel müzik dersi vermiş, ne harika! Köy enstitüleri ülkenin kalkınmasında en önemli rolü oynayan kurummuş o vakitler. Köylerde yaşayan, yetenekli ve zeki çocukların çok yönlü bir eğitimle donanarak kendileri gibi bireyler yetiştirmek üzere köylerine dönebildiği güzel, umutlu günler... Şimdi hayal gibi!
Ben orada çalışmış olmaktan dolayı son derece gururluyum. Keşke şimdi tüm okullar bu kalitede olsa...


İzlemediyseniz mutlaka izleyin! Ah, lütfen zamanınızı ayırın ve sonuna kadar izleyin.




4 yorum:

tunailemacerabasliyor dedi ki...

elifcim annem de samsun egitim fakultesi ögretmen okulundan mezun o da herzaman onların aldıkları egitimin cok farklı oldugunu soyler durur.. Herseyi hakkıyla ogrendiklerini ogretmenlerinin ve mufredatın cok daha kaliteli oldugunu anlatır..hatta annem de koyde ogretmenlik yaparken ogrencilerine 23nisan için kıyafet dikmiş :)

Alo Elo! dedi ki...

yaa keşke şimdi de öyle eğitim olsa. ülke yeniden kalkınır ben sana diyeyim. hem de birlik beraberlik duyguları pekişir, insanlar ellerinden her türlü iş geldiği ve pek çok işe yaradıklarını bildikleri için daha mutlu olur.

Alo Elo! dedi ki...

arkadaşım izlesene beni de izleyicim artsın! aaaaaaaaaaaaaaa!

ÇokBilmiş dedi ki...

Benim büyükbabam da Köy Enstitüsü mezunu. Eğer o, dağ başında bir köyden kalkıp da o köy enstitüsüne girmemiş olsaydı, annem bir köylü kızı olacaktı. Ben de tabii ki. Şimdiyse annem de ben de hukukçu olduk. Çok şey borçluyum köy enstitülerine, pekçok pekçok kişi gibi...