Lilypie First Birthday Şeritler

2 Nisan 2010 Cuma

Andersen'den Masallar...

Doğumunun 205. yılında Hans Christian Andersen'e tüm çocuklar adına selam olsun! Onun masallarıyla büyüdük hepimiz. Belki de bizim dünyamız eskiden onun sayesinde mi daha saf, masum ve hassastı? Kimbilir! Şimdi de çocuklarına okutan büyükler vardır tabii de çocukların yaklaşımı muallak. Yeğenime benim için çok değerli olan "Küçük Prens"i almıştım bayıla bayıla okur diye yok beğenmedi sıkılmış! Gerçekten de çok şey kaçırdığını düşünüyorum.

Belki ben çok kitap okuyan bir çocuk değildim ama kızıma kitap okuma alışkanlığını daha doğrusu zevkini kazandırmayı çok istiyorum. Mustafa dedesi gibi o da çok okusun, kitaplığındaki kitapları numaralandırarak korusun istiyorum. :)


ÜÇ ZIPZIPIN ÖYKÜSÜ

Çekirge, pire ve uçan kaz bir gün saraya davet edilmişler. Kral üçünün arasında bir yarış düzenleyecek ve en yükseğe sıçrayana büyük bir ödül verecekmiş. Sonunda ödülü açıklamış. Yarışı kazanana kızımı vereceğim, demiş. Yarışmaya önce pire, çekirge sonra da uçan kaz tek tek zıplayarak yarışmışlar. Bunların her biri kendini diğerlerinden üstün görüyormuş. İlk yarışan pire çok yüksek zıplayınca görünmemiş ve onu almamış olarak kabul etmişler. Çekirge de pirenin yarısı kadar zıplamış ancak kralın üstüne konduğu için kral ona çok kızmış. Sıra uçan kaza gelmiş, kaz nazikçe prensesin yanına kadar sıçramış; kral bu nazikçe sıçrayışı görünce kararını açıklamış. “En yükseğe sıçrayan kızıma doğru sıçrayandır.” demiş ve prensesi uçan kaza layık görmüş. Olayı duyan pire ile çekirge yaptıkları hatayı anlayıp çok üzülmüşler.

Hiç yorum yok: