21 Temmuz 2009 Salı

UCUNDAN TUTARAK...




UCUNDAN TUTARAK...

Bağlanmayacaksın bir şeye, öyle körü körüne.
"O olmazsa yaşayamam" demeyeceksin.
Demeyeceksin işte.
Yaşarsın çünkü.
Öyle beylik laflar etmeye gerek yok ki.
Çok sevmeyeceksin mesela. O daha az severse kırılırsın.
Ve zaten genellikle o daha az sever seni,
Senin O'nu sevdiğinden.
Çok sevmezsen, çok acımazsın.
Çok sahiplenmeyince, çok ait de olmazsın hem.
Çalıştığın binayı, masanı, telefonunu, kartvizitini...
Hatta elini ayağını bile çok sahiplenmeyeceksin.
Senin değillermiş gibi davranacaksın.
Hem hiçbir şeyin olmazsa, kaybetmekten de korkmazsın.
Onlarsız da yaşayabilirmişsin gibi davranacaksın.
Çok eşyan olmayacak mesela evinde.
Paldır küldür yürüyebileceksin.
İlle de bir şeyleri sahipleneceksen,
Çatıların gökyüzüyle birleştiği yerleri sahipleneceksin.
Gökyüzünü sahipleneceksin,
Güneşi, ayı, yıldızları...
Mesela kuzey yıldızı, senin yıldızın olacak.
"O benim..." diyeceksin.
Mutlaka sana ait olmasını istiyorsan bir şeylerin...
Mesela gökkuşağı senin olacak.
İlle de bir şeye ait olacaksan, renklere ait olacaksın.
Mesela turuncuya, ya da pembeye.
Ya da cennete ait olacaksın.
Çok sahiplenmeden, çok ait olmadan yaşayacaksın.
Hem her an avuçlarından kayıp gidecekmiş gibi,
Hem de hep senin kalacakmış gibi hayat.
İlişik yaşayacaksın. Ucundan tutarak…
CAN YÜCEL

FOTOĞRAF ELİMDEN ÇIKMA OLUP METNE CUK OTURDU.

6 yorum:

cakiltasi dedi ki...

ay bu hiç ben değilim işte. her şeyi öyle çok sahipleniyorum ki! yitip gittiğinde burukluk kalıyor geriye. kalemim, tokam, küpem daha niceleri için aklım yasta. hattan dün kaybettiğim uzun kolu fermuarlı hırkamsı şeyimi düşündüm. tüh dedim aradan geçmiş 6 sene hala ben onu düşünüyorum.
her şey bir sorumluluk. napıcaz bilmem. mahalledeki binaları bile sahipleniyorum. yıkılıp gitse ben gene yastayım.

çitlembik dedi ki...

:)))))))))))) ne güldüm yaaa! canım arkadaşım yaa al benden de o kadar! sadece insanlar değil evet her şeye bağlanmak ve sonra yitirilmiş duygular içinde kavrulmak ...
:) pek şairane oldu ama nazım kadar olamiicam galiba. ühü ühüüüüüü...

çitlembik dedi ki...

bu arada canım cicikom benim iyi ki varsın hem gerçek hem şu sanal âlemde! yorumların da yazdıkların gibi keyifle okunası

çitlembik dedi ki...

çakılcık bir şey daha öğrenmek istiyorum. ben aslında bu şiirleri ya da bazı eğitimle ilgili dokümanlarımı da ayrı bir bölümde paylaşmak istiyorum ama nasıl klasör açacağımı bilmiyorum
yardım eeetttt!

cakiltasi dedi ki...

canımın içi sağolasın sen de iyi ki varsın. beni böyle mutlu ediyorsun:)

şimdik ben de çok şey bilmiyorum. ama şunu yaptıklarını gördüm. bazıları bloglarında kişisel, iş, eğitim ve benzeri başlıklar oluşturmuşlar onlara göre yazdıkları sınıflanıyor. ya da iki blogları var biri kişisel biri yemek blogu gibi. şunu yapabilirsin. öyle sınıflandırmış gördüğün bloglara sorabilirsin yardımcı olacaklarına eminim. ben de bu konuda kıtım her ne kadar senin için uzman gibi görünsem de hehehe.

çitlembik dedi ki...

uzmanım benim! :)
sağ ol bak yine yardımcı oldun!