Lilypie First Birthday Şeritler

24 Temmuz 2009 Cuma

İSTANBUL


Yeliz Varlı benim çok sevdiğim ve Arı Lisesi'nden mezun ettiğim çok değerli ve de yetenekli bir öğrencim. Yüreği öyle kocaman ki herkesi her şeyi alacak kadar! O hep gurur duymamı sağlayan "İyi ki varsınız canımın içi meleğim, sizin sayenizde" derken beni öyle mutlu ediyor ki ben de onun bir şiirini burada paylaşmak istedim. Ve gençleri kendilerini geliştirmeleri konusunda desteklemeli onlara yol göstermeliyiz, demeyi de ihmal etmiyorum. Yeliz, bir kitap oluşturacak kadar çok sayıda şiiriyle hatırı sayılır bir hayran kitlesine sahip. Şiirleri hem Ekin Sanat dergisinde yayımlanıyor hem de her cuma TRT FM'de saat 22.00'de başlayarak 120' süren "Geceye Doğru" (Yeditepe'den/Nejat Çetinok) Programında seslendiriliyor. Benim için öyle büyük bir gurur kaynağı ki bu! İşte "İyi ki edebiyat öğretmeniyim." dedirten şeylerden en güzeli bu benim için! Teşekkürler Yelizcim!

İSTANBUL
Sen şimdi sekiz köşeli taş plakların;
Girintili çıkıntılı dar sokakların,
Faytonlarıyla gezinen fötr şapkalı bayların,
Şehrisin bende İSTANBUL. . .

Seninle boğaza karşı bir çay bahçesinde
Sabah semaverde çay demleyip;
Akşam İstiklal'de yürümeliyiz.
Köprü üzerinde balık tutan yurdum insanıyla,
Başka bir şehirsin bende İSTANBUL. . .

Ne dersin bi güzel kafaları çekelim,
Ardına akşam fasıla gidelim,
Sonra ikimiz de bir nefes çekip;
Kız kulesine merhaba diyelim. . .
Yürüyelim İSTANBUL yürüyelim,

Saat dört,
Tekneyle açıldık;
Yüreğime sığdıramadığım kahpe sevdayı
Şimdi balıklara anlatıyorum,
Vursun tekneme hırçın dalgalar
Ve durmasın yağsın
Bardaktan boşalırcasına
Yağmurlar,
Ve rüzgar;
Savursun saçlarımı
Aynı ritimle yıldızlar kaysın
Kolay değil bu yükü taşımak
Duyuyor musun sesleri
Şştt sessiz ol ve dinle
Gülme;
Bu da sana son olsun:
Gözlerimden akan yaşları el olup silme
Martılara selam olsun,
Dokunduğum her satıra
Ve keşfedilmemiş sokaklara
Güneş umutla doğsun.
Sen benimsin İSTANBUL
BİR BAŞKA ŞEHİRSİN BENDE İSTANBUL. . .


YELİZ VARLI
06 /02/2009
01:16

HATIRAM OLSUN.

1 yorum:

KIZIL SAÇLISI dedi ki...

Canımın içi meleğim benim çok tşk ederim sizi çok seviyorum....